Account Based Marketing

Account Based Marketing (ABM) uitbesteden aan SowiesoDigital

Op zoek naar de grote leads die het verschil kunnen maken in jouw omzet? Laat ons je helpen!

Met een slimme account based marketing strategie halen we die ene grote vis binnen. Gevolgd door nog een hele lading aan nieuwe waardevolle leads, die van jouw product of dienst moeten (en willen) weten. Ons team kan je investeren en helpen om alles uit account based marketing te halen!

account_based_marketing

Wat is Account Based Marketing?

Account based marketing, oftewel ABM, is een strategie waarin sales en marketing samenkomen. Het doel is om specifieke marketingcampagnes op te zetten per vooraf bepaalde doelgroep of klant/account, en deze uiteindelijk te converteren tot klant bij je bedrijf.

In plaats van zoveel mogelijk mensen te bereiken met je marketingactiviteiten, focus je met ABM op één specifieke doelgroep of klant, om deze zo met een gepersonaliseerde strategie binnen te halen. Je richt je bij account based marketing dus echt op wat de potentiële klant nodig heeft.

Waarom is Account Based Marketing zo belangrijk?

Met account based marketing kun je grote klanten binnenhalen met een hoge business waarde. Deze klanten kunnen een groot deel van je totale omzet en winst leveren! Daarnaast kun je met ABM bestaande klanten beter bedienen en hen omzetten naar loyale klanten, die graag bij je blijven én anderen aanraden om ook klant bij jou te worden. Win-win, lijkt ons.

Voordelen van
Account Based Marketing

Bij account based marketing liggen de persoonlijke behoeftes van een specifiek gekozen doelgroep of account centraal. Door aandacht te besteden aan een gepersonaliseerde koopervaring van deze doelgroep, raak je sneller de juiste snaar. De belangrijkste voordelen van account based marketing zijn dan ook:

  1. Persoonlijke aandacht
    door middel van account based marketing heb je veel meer persoonlijke aandacht voor je potentiële klant. Daardoor sluit je boodschap beter aan en komt deze dus ook beter binnen.
  2. Betere resultaten
    aangezien je op een zeer specifieke en persoonlijke manier communiceert met je doelgroep, ligt de ROI (Return On Investment) gemiddeld hoger bij account based marketing dan bij andere vormen van marketing.
  3. Verbeterde samenwerking
    om account based marketing te laten slagen, moeten de sales en marketing afdelingen goed met elkaar samenwerken. Dat zorgt dus voor een levendige en effectieve interne communicatie!
hubspot_logo

Account Based Marketing & Hubspot

Account based marketing kán je eventueel in een excel sheetje opzetten, maar… een gedegen software systeem is toch wel enorm aan te raden. Bij SowiesoDigital zijn we heel tevreden over HubSpot. Dit is een tool voor marketing, sales en automation die bedrijven helpt bij het succesvol uitvoeren van marketing strategieën en activiteiten.

HubSpot beschikt over speciale ABM tools waarmee je accounts kunt bijhouden, gepersonaliseerde content kunt maken en een specifieke account strategie kunt opstellen. Het is, als systeem, een absolute aanrader om je account based marketing naar het volgende level te tillen.

Een Account Based
Marketing strategie
opstellen: zo doen we dat!

Om alles uit account based marketing voor jouw bedrijf te halen, is een sterke strategie onmisbaar. Daarom werkt ons team van experts altijd aan de hand van vier elementaire fasen.

Fase 1: accounts identificeren
In de eerste fase onderzoeken we wie jouw beste nieuwe klanten kunnen worden. We bepalen de accounts die het beste bij je bedrijf passen en welke KPI’s we na zullen streven.

Fase 2: informatie verzamelen
Als we de accounts hebben bepaald, verzamelen we informatie van stakeholders en personen met een beslissende of beïnvloedende functie binnen dit account.

Fase 3: content creëren
Tijd om de benodigde content te creëren, waarmee we het account bereiken en activeren. Deze content moet relevant en interessant genoeg zijn voor de mogelijke klant om tot actie over te gaan.

Fase 4: campagne lanceren
We bundelen al onze krachten – van online tot offline marketing tactieken – om de potentiële klant te bereiken, en werken daarbij nauw samen met de sales en marketing afdeling.

Na het doorlopen van deze fasen, zorgen we er altijd voor dat we de resultaten meten en analyseren. Indien nodig voeren we verbeteringen door, zodat we de campagnes optimaliseren voor meer resultaat.

Wat is het verschil tussen
Account Based Marketing
en Inbound Marketing?

Een veelgestelde vraag.

Inbound marketing

Bij inbound marketing creëer je relevante content van hoge kwaliteit die internetgebruikers interessant vinden. Ze zoeken bijvoorbeeld naar een zoekwoord als ‘search engine optimization’ en zien in de lijst met resultaten jouw website staan. Als jouw content relevant en sterk genoeg is, dan trek je hen naar je toe (“pull-marketing”). Je voorziet hen vervolgens van authentieke informatie, bouwt een vertrouwensband op en zet hen uiteindelijk efficiënter om in klanten.

 

Account Based Marketing

Waar je bij inbound marketing een grotere groep leads probeert te genereren, kies je bij account based marketing juist een aantal specifieke en waardevolle (mogelijke) leads uit waar je je op gaat richten. Sales en marketing werken goed samen binnen dit proces. Bij inbound marketing zorgt de marketing afdeling echter voor het verkrijgen van leads, en is het vervolgens aan sales om de deal te closen. Dit betekent overigens niet dat de ene vorm van marketing beter is dan de andere. Ze vullen elkaar juist aan! Het kan bovendien zeer nuttig zijn om data driven marketing technieken toe te voegen aan je algehele marketing strategie, zodat je specifieke data inzet voor optimale marketing campagnes.

Aan de slag met
SowiesoDigital?

Benieuwd wat Account Based Marketing voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem vrijblijvend contact met ons op voor een gratis adviesgesprek!

start intake
Bedenken
Webdesign Wireframes Functioneel ontwerp User Interface design User Experience design Customer journey Persona's
Bouwen
Website ontwikkeling API ontwikkeling Webapplicaties E-learning Webshop
Beheren
Hosting Website beveiligen Website onderhoud Domeinnaam registreren Website analyse
Bereiken
Conversie Optimalisatie Google adverteren Search Engine Optimization E-mail marketing Data driven marketing Inbound marketing Account based marketing
 
Customer relationship management Contentmarketing Copywriting A/B testing Usability testing Landingspagina optimalisatie Loyaliteitsprogramma