E-mail Marketing

Basics first: wat is E-mail Marketing?

E-mail Marketing betekent dat je (potentiële) klanten direct benadert via een e-mail als medium. Het doel van de e-mail verschilt. Zo kun je E-mail Marketing inzetten om bestaande klanten terug te laten komen naar je website, potentiële klanten overtuigen om tot aankoop over te gaan of de algehele relatie tussen jouw bedrijf en (potentiële) klanten ‘warm’ te houden.

Weinig bedrijven halen het maximale uit hun E-mail Marketing. Zonde! De mogelijkheden en voordelen zijn namelijk eindeloos. We noemen ze hieronder.

email_marketing_530x400

Wat zijn de voordelen
van E-mail Marketing
voor je bedrijf?

De voordelen van E-mail Marketing zijn bijzonder interessant, of je nu een kleine of grote lijst met ontvangers hebt. Door E-mail Marketing efficiënt in te zetten, kun je namelijk:

Direct communiceren met degene die je wil bereiken.

Persoonlijk communiceren dankzij de vele mogelijkheden tot personalisatie, waardoor je de ontvanger op de juiste manier kunt raken en activeren.

Resultaten meten, a/b testen en aanpassingen doorvoeren voor meer conversie.

Betaalbaar heel veel (potentiële) klanten bereiken, zonder enorme investering te hoeven doen.

Profiteren van een van de hoogste ROI’s (naast SEO) van alle online marketingkanalen. Ook niet onbelangrijk, terugverdienen wat je investeert!

Wanneer is het slim om
E-mail Marketing in te zetten?

Eigenlijk is het altijd slim. Of je nu in de B2C, B2B of B2R markt zit. Tenzij je de tijd niet hebt om regelmatig e-mails te versturen, niks relevants te melden hebt of juist veel te veel e-mails stuurt (en daarmee juist eerder voor irritatie zorgt voor de ontvangers).

E-mail Marketing kun je voor allerlei doelen inzetten. De ontvangers uit je lijst kennen jou of je bedrijf al en zijn dus sowieso (gedeeltelijk) geïnteresseerd. Maak hier gebruik van!

Deel jouw expertise en waardevolle tips, gebruik klant testimonials om je ontvangers te triggeren of bied een exclusief aanbod aan, speciaal voor nieuwsbrief abonnees. Zo overtuig je de ontvanger om klant te worden, opnieuw een aankoop te doen of jou aan te raden aan iemand anders.

De mogelijke nadelen van E-mail Marketing

Laten we die maar gelijk uit de weg ruimen. E-mail Marketing kan ontzettend breed ingezet worden. Het enige nadeel is dat ontvangers jouw e-mails als spam kunnen beschouwen. Dat probleem lossen we echter gemakkelijk op door relevante content te bieden. Daarover hieronder meer.

De drie belangrijkste
pijlers voor een succesvolle
E-mail Campagne

Lukraak e-mails sturen is niet de beste manier. Je wil de ontvanger activeren – niet irriteren. Bij SowiesoDigital zorgen we er altijd voor dat deze drie belangrijkste E-mail Marketing pijlers staan als een huis:

  1. Het doel is duidelijk.
    We weten waarom we een e-mail sturen en wat we hiermee willen bereiken. Dit moet gelijk duidelijk zijn voor de ontvanger.
  2. De content is relevant.
    Ken je doelgroep en weet wat ze willen lezen. Als je dat weet, kun je hierop inspelen en content leveren die ook écht van waarde is voor je doelgroep.
  3. Het oog wil ook wat.
    Tekst alleen is niet genoeg. Daarom toveren onze designers de e-mails om tot aantrekkelijke content die raakt, activeert én converteert.
email_marketing_420x360

Waarom zou je kiezen
voor E-mail Marketing
via SowiesoDigital?

Bij SowiesoDigital werken we altijd met een multidisciplinair team. Een team van denkers, doeners en doorpakkers. Alles wat wij doen, draait om duurzame groei en stuurbaar resultaat. Zo ook bij E-mail Marketing. We luisteren goed naar je hulpvraag, schakelen onze beste experts in, stellen een plan plus strategie op en gaan voor je aan de slag. En zoals gezegd: meten is weten, dus we gaan net zo lang door totdat we de juiste E-mail Marketing strategie hebben gevonden die jouw doelgroep raakt.

Aan de slag met
SowiesoDigital?

Wil je weten wat E-mail Marketing voor jouw bedrijf kan doen? Laat ons je vrijblijvend adviseren in een persoonlijk gesprek!

start intake
Bedenken
Webdesign Wireframes Functioneel ontwerp User Interface design User Experience design Customer journey Persona's
Bouwen
Website ontwikkeling API ontwikkeling Webapplicaties E-learning Webshop
Beheren
Hosting Website beveiligen Website onderhoud Domeinnaam registreren Website analyse
Bereiken
Conversie Optimalisatie Google adverteren Search Engine Optimization E-mail marketing Data driven marketing Inbound marketing Account based marketing
 
Customer relationship management Contentmarketing Copywriting A/B testing Usability testing Landingspagina optimalisatie Loyaliteitsprogramma