WordPress website

WordPress website of webshop maken via SowiesoDigital

Bij SowiesoDigital zijn we groot fan van WordPress websites en WordPress webshops. Waarom? WordPress is ontzettend makkelijk in het gebruik, is zoekmachine-vriendelijk, goed beveiligd, heeft veel plug-ins… need we say more? Ach, nog eentje dan: WordPress is open source. Daardoor vinden er constant ontwikkelingen en verbeteringen plaats waar ook jij van kunt profiteren.

Dit geldt uiteraard ook voor WordPress webshops. Wij werken graag met de WooCommerce plug-in die de conversie van je WordPress webshop enorm effectief kan optimaliseren.

webdevelopment_530x460

Kies je voor een op maat
gemaakte webshop
of is een standaardpakket
voldoende?

Een goede vraag. Voor kleinere webshops kan een standaardpakket een prima optie zijn. Met zo’n pakket ben je veel goedkoper uit, kies je uit kant-en-klare templates en beheers je zelf alle tools binnen het pakket.

Een op maat gemaakte webshop kost meer – dat staat buiten kijf.

Het biedt je echter ook meer mogelijkheden. Een op maat gemaakte webshop heeft bijvoorbeeld als voordelen:

  • Je kunt zelf van A tot Z het volledige design bepalen.
  • Je webshop is goed vindbaar op online zoekmachines.
  • Je webshop past volledig bij jouw bedrijf en doelgroep.

Zo zijn er nog wel een paar voordelen te noemen. Er is voor beide opties (op maat of standaardpakket) iets te zeggen. Twijfel je wat voor jou de beste keuze is? We adviseren je graag in een vrijblijvend adviesgesprek!

De voordelen van
een WordPress website

Zoals gezegd zijn we bij SowiesoDigital groot fan van WordPress. Het kost ons dus weinig moeite om de voordelen ervan op te noemen. Zie hieronder onze top 3:

webdevelopment_420x553

Voordeel 1: gebruiksgemak
WordPress is zeer eenvoudig te gebruiken, of je nu een leek of expert bent met websites.

Voordeel 2: gratis!
Tot op zekere hoogte uiteraard. Maar WordPress is gratis te downloaden en er zijn verschillende gratis plug-ins die je kunt gebruiken. Wil je meer variatie en personalisatie in je WordPress website, dan komen er natuurlijk meer kosten bij kijken.

Voordeel 3: SEO-friendly
WordPress beschikt al over uitstekende SEO-tools. Maar met de Yoast SEO plug-in worden de mogelijkheden voor SEO (Search Engine Optimization) nóg talrijker, en wordt je dus beter gevonden in zoekmachines.

Eventuele nadelen van
een WordPress website

Toegegeven: WordPress kan ook nadelen hebben, net als elk CMS dat heeft. We noemen hieronder de drie meest gehoorde nadelen:

Nadeel 1: onderhoud
Het is belangrijk om regelmatig updates uit te voeren voor je WordPress website. Dat is in principe geen grote klus, maar niet iedereen zit erop te wachten om die updates bij te houden.

Nadeel 2: veiligheid
Doordat WordPress open source is, kan iedereen plug-ins aan het systeem toevoegen. Het is daarom belangrijk dat je weet wie de maker van zo’n plug-in is, zodat je zeker weet dat je kiest voor een veilige plug-in.

Nadeel 3: fakers
Aangezien WordPress een eenvoudig systeem is, wemelt het tegenwoordig van de hobbyisten die claimen dat ze voor jou een professionele website kunnen maken. Of dat werkelijk zo is… daar kom je vaak op de vervelende manier achter. Wees dus wel kritisch en selectief in je keuze met wie je in zee gaat om je website te bouwen.

webdevelopment_530x700

Kernvoorwaarden van een
goed website design

Bij SowiesoDigital hebben we alle kennis in huis om jouw professionele WordPress website te bouwen. Om alles uit je website halen, zorgen we ervoor dat de volgende elementen staan als een huis:

  1. Je website heeft een duidelijk doel.
  2. Je website heeft een functioneel en responsive design.
  3. Je website is gebruiksvriendelijk en voelt logisch.
  4. Je website laadt snel en is goed vindbaar.
  5. Je website is optimaal beveiligd.

Ons team van digitale experts weet alles van UI design, UX design, SEO, copywriting en webdesign. Door onze krachten te bundelen, tillen we je website naar het hoogste niveau.

Een stappenplan om je
website te ontwikkelen

Om een succesvolle website of webshop te ontwikkelen, doorlopen we met ons team de volgende stappen:


Stap 1: inventariseren
In de inventarisatiefase bepalen we – uiteraard samen – wat er inhoudelijk op de website moet komen te staan. Welke structuur gaan we daarbij aanhouden? Deze informatie is essentieel om door te kunnen naar de volgende fase.

Stap 2: concept uitwerken
In het concept leggen we vast wat we met de website willen bereiken en uitstralen. Welk probleem lossen we op? Wat is de boodschap? Wat zijn de kernwaarden, hoe dragen we die over en hoe bereiken we de doelgroep?

Stap 3: interactie ontwerp
Met het interactie ontwerp creëren onze   een schematische weergave van de website. Hierin zie je terug waar welke informatie komt te staan en hoe de navigatie moet functioneren. Met andere woorden: hoe verloopt de interactie tussen de bezoeker en de website?

Stap 4: visueel ontwerp
Het visuele ontwerp is een soort prototype van hoe de website er uiteindelijk uit komt te zien. Hiervoor gebruiken we o.a. mockups en elementen uit het interactie ontwerp.

Stap 5: bouwen van de website
Als het complete plan staat en jij tevreden bent, dan gaan wij aan de slag met bouwen. Uitvoerige tests aan de hand van het functioneel- en visueel ontwerp zitten hier vanzelfsprekend bij inbegrepen.

We optimaliseren de website waar nodig en eventuele onvolkomenheden worden opgelost. Vervolgens trainen we, als dat gewenst is en onderdeel vormt van de afspraken, je medewerkers met het plaatsen van teksten en afbeeldingen. Door samen de website grondig te testen kan 99.9% van de technische fouten (bugs) eruit gehaald worden.

Aan de slag met
SowiesoDigital?

Benieuwd wat ons team van experts voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem contact op voor een vrijblijvend adviesgesprek!

start intake
Bedenken
Webdesign Wireframes Functioneel ontwerp User Interface design User Experience design Customer journey Persona's
Bouwen
Website ontwikkeling API ontwikkeling Webapplicaties E-learning Webshop
Beheren
Hosting Website beveiligen Website onderhoud Domeinnaam registreren Website analyse
Bereiken
Conversie Optimalisatie Google adverteren Search Engine Optimization E-mail marketing Data driven marketing Inbound marketing Account based marketing
 
Customer relationship management Contentmarketing Copywriting A/B testing Usability testing Landingspagina optimalisatie Loyaliteitsprogramma