DAK & Tulp Group

Nieuwe propositie Groene Hart Hypotheken

groenehart_main-1300×600 groenehart_main-1300×600

1000

bezoekers
op de eerste dag

65

verstrekte hypotheken
sinds lancering

‘Hergebruik’ van een succesvolle website met nieuwe branding

Duurzaam wonen kan makkelijker en laagdrempeliger voor elke huizenbezitter. Groene Hart Hypotheken is een compleet nieuwe propositie die onlangs is gelanceerd en die zich richt op totaaladvies voor de hypotheek én verduurzaming van de woning tegelijk. Om die lancering bij een groot publiek bekend te maken, was er binnen korte tijd een effectieve website nodig.

groenehart_image1_350x360

De uitdaging

Groene Hart Hypotheken is ontstaan door de actieve samenwerking van DAK Intermediairscollectief met Tulp Hypotheken en De Energiebespaarders. Zij menen dat elke Nederlander zijn of haar woning makkelijk moet kunnen verduurzamen. Met de hypotheken die ze verstrekken maken ze duurzaam wonen eenvoudiger en laagdrempelig voor elke huizenbezitter. Daarmee helpt Groene Hart Hypotheken Nederland energiezuinig te wonen.

De vraag aan SowiesoDigital was om in korte tijd een website te realiseren waarop in de eerste plaats alle hypotheekadviseurs staan.

Zij immers zijn de sleutel tot het juiste energieadvies en de verduurzaming en kunnen kijken hoe de verduurzaming van de woning het beste kan worden gefinancierd.

Omdat Groene Hart Hypotheken een samenwerking is met Tulp Hypotheken waarvoor SowiesoDigital ook de website heeft ontworpen, is ons gevraagd om die goed geslaagde website als template te gebruiken en ‘na’ te bouwen. Om ‘m vervolgens te customizen naar de visuele identiteit/huisstijl van Groene Hart Hypotheken. Geheel in lijn met het idee achter de duurzame hypotheken moest de website uiteraard ook duurzaamheid uitstralen.

Groene hart

De oplossing

SowiesoDigital heeft een nieuw ontwerp gemaakt op basis van de website van Tulp Hypotheken en deze aangepast naar de nieuwe huisstijl van Groene Hart Hypotheken. We hebben dit design toegepast op het ontwerp van de WordPress website van Tulp Hypotheken. Ten opzichte van de oorspronkelijke website zijn er vervolgens een aantal kleine wijzigingen doorgevoerd om er zeker van te zijn dat we alle content die we willen plaatsen ook in de template kunnen verwerken.

Daarnaast hebben we uiteraard ook direct de kans aangegrepen om de website ook technisch te optimaliseren zodat deze weer voldoet aan de standaarden van dit moment en de klant er weer een flinke tijd mee vooruit kan.

In de website is ook de Bespaarcheck opgenomen als iFrame. Via gebruikersbeheer in het CMS is vervolgens ingeregeld dat de samenwerkende partners altijd hun eigen deel van de informatie kunnen bijwerken, of dat nu hypotheekinformatie, nieuwe duurzaamheidsverbeteringen of actuele rentestanden betreft. Op een tweede iFrame staat de ‘zoek een adviseur’, deze toont alleen adviseurs die verduurzaming actief meenemen in hun advies, dit is een primeur binnen de markt.

Het resultaat

In korte tijd is op basis van een bestaand website-ontwerp een geheel nieuwe website ‘na’gebouwd. Door deze vervolgens de eigen branding van Groene Hart Hypotheken te geven en dit overal in door te voeren heeft de website een totaal andere uitstraling dan het origineel. Kortom: een succesvolle lancering van deze nieuwe propositie op een website die het duurzame verhaal kan gaan vertellen aan iedereen die belangstelling heeft in een ‘groene hypotheek’. En al snel na de lancering van de website zijn de eerste Groene Hart Hypotheek leningen inmiddels verstrekt en ook de eerste verduurzamingstrajecten met De Energiebespaarders van start gegaan. Op naar een duurzaam Nederland!

Diensten die we gebruikt hebben om deze website te realiseren

groene_hart_colors
groene_hart_typografie
groene_hart_website

Of zoals zij zelf zeggen

Jean Paul Hoogmans

Manager Marketing DAK Intermediairscollectief

“De website Groene Hart Hypotheken is binnen extreem korte tijd op basis van een bijzonder prettige samenwerking tot stand gekomen. In deze periode heb ik SowiesoDigital als zeer oplossings- en resultaatgericht leren kennen. Zo staat deze website dan ook aan de basis van een samenwerking die zeker naar meer smaakt. Aan dat laatste geven we nu invulling met de door SowiesoDigital ontwikkelde huisstijl en website voor Binco en met de te vernieuwen DAK website”.

Aan de slag met
SowiesoDigital?

Zelf in korte tijd een website nodig om een nieuw product/nieuwe propositie te lanceren? Waarschijnlijk kunnen we je goed helpen dit te realiseren. Op basis van ons slimme WordPress startertheme en je eigen visuele identiteit zorgen we dat we op tijd klaar zijn met de website die je nodig hebt!

start intake
Bedenken
Webdesign Wireframes Functioneel ontwerp User Interface design User Experience design Customer journey Persona's
Bouwen
Website ontwikkeling API ontwikkeling Webapplicaties E-learning Webshop
Beheren
Hosting Website beveiligen Website onderhoud Domeinnaam registreren Website analyse
Bereiken
Conversie Optimalisatie Google adverteren Search Engine Optimization E-mail marketing Data driven marketing Inbound marketing Account based marketing
 
Customer relationship management Contentmarketing Copywriting A/B testing Usability testing Landingspagina optimalisatie Loyaliteitsprogramma