SRO

Online platform voor SRO

sro_main-1300×600 sro_main-1300×600

1 mln

jaarlijkse
gebruikers

300%

stijging verkochte
zwemabonnementen

3,2 mln

bezochte pagina’s
per jaar

SRO is een organisatie die gemeentelijk vastgoed beheert en exploiteert en sportdeelname stimuleert. Met meer dan 100 accommodaties, waaronder zwembaden, gymzalen en sporthallen, onder hun beheer speelt SRO een cruciale rol in het faciliteren van bewegen en recreatie. Door de groei van de joint ventures heeft SRO ons gevraagd om hun bestaande online platform opnieuw in te richten, zodat het beter aansluit bij hun huidige en toekomstige behoeften.

sro_image1_530x300
swimming_kid

De uitdaging

Vanwege het groot aantal sport- en recreatiefaciliteiten, waaronder zwembaden, gymzalen en sporthallen is een schaalbaar platform dat het beheer van meerdere locaties tegelijk ondersteunt en flexibel is om mee te groeien met de toekomstige doelstellingen en wensen essentieel.

Een belangrijke technische stap was de overgang van een WordPress Multisite-omgeving naar een Multi Network-structuur. Hiermee kunnen bestaande thema’s operationeel blijven terwijl ruimte ontstaat voor een nieuw standaardthema dat in de toekomst breder uitgerold kan worden. Daarnaast biedt de nieuwe opzet gelaagd sitebeheer, waardoor zowel centraal als decentraal beheer mogelijk is. Dit stelt hoofdbeheerders en lokale redacteuren in staat om flexibel met de verschillende websites van de faciliteiten te werken.
Het platform moest ook naadloos integreren met systemen voor kassa- en toegangsbeheer, verhuur en leerlingvolgsystemen. Verder werd het belangrijk om processen te automatiseren, zoals het ontsluiten van Tijden en Tarieven via een API. SRO wilde een toekomstbestendig systeem dat niet alleen aansluit op hun huidige groei, maar ook flexibel genoeg is om mee te evolueren.

Het resultaat

De samenwerking met SRO heeft direct impact gehad en legt een stevige basis voor de toekomst. Het vernieuwde platform voldoet niet alleen aan de huidige eisen, maar ondersteunt ook de ambities van SRO voor verdere groei. De uitbreiding richtte zich in eerste instantie op de sportcomplexen in Amersfoort en Velsen, waarbij andere complexen en locaties zullen volgen.

Dankzij een verbeterde toegankelijkheid, waaronder aanpassingen voor gebruikers met visuele beperkingen, is het platform gebruiksvriendelijker geworden voor een breed publiek. Dit heeft nu al geleid tot een toename in het websiteverkeer en meer online inschrijvingen voor zwemlessen.
Na de lancering zijn beheerders getraind om het platform zelfstandig te onderhouden, waardoor SRO meer controle heeft over het beheer en de inhoud van hun websites. Wat begon met een uitgebreide analyse van wensen en behoeften, heeft geleid tot een dynamisch en flexibel platform dat voortdurend blijft evolueren en klaar is voor toekomstige uitbreidingen.

Gebruikte diensten

Voor de realisatie van het online platform voor SRO werden de volgende diensten ingezet:

  • User Interface Design
  • Website Ontwikkeling
  • Online Marketing
  • Conversie Optimalisatie
  • Account based Marketing
  • Data Driven Marketing
  • API integratie
  • E-commerce integratie
Amerena desktop
Amerena mobile
sro_website
sro_wireframe

Aanbeveling SRO

Annemarie Jongedijk-Gerritsen

SRO Marketing & Communicatie

“SRO en Sowieso werken ruim 12 jaar samen. Samen denken, ontwikkelen en bouwen, steeds met de tijd mee en een stap verder. We zijn een goede match en gaan met veel plezier, vertrouwen én energie samen verder met ons online avontuur.”

Aan de slag met
SowiesoDigital?

Zelf een volledig beheerbare multisite nodig?
Wij gaan graag voor je aan de slag.

start intake
Bedenken
Webdesign Wireframes Functioneel ontwerp User Interface design User Experience design Customer journey Persona's
(Web)development door SowiesoDigital
Website ontwikkeling API ontwikkeling Webapplicaties E-learning Webshop
Beheren
Hosting Website beveiligen Website onderhoud Domeinnaam registreren Website analyse
Bereiken
Conversie Optimalisatie Google adverteren Search Engine Optimization E-mail marketing Data driven marketing Inbound marketing Account based marketing
 
Customer relationship management Contentmarketing Copywriting A/B testing Usability testing Landingspagina optimalisatie Loyaliteitsprogramma