Search Engine Optimization

Search Engine Optimization uitbesteden aan SowiesoDigital?

Zoekmachine optimalisatie, ook wel bekend onder de afkorting SEO (Search Engine Optimization), is het optimaliseren van een website om de vindbaarheid in zoekmachines als Google te verbeteren. De website stijgt dankzij zoekmachine optimalisatie in de organische (niet-betaalde) zoekresultaten van Google. Op deze manier komt je website hoger in de zoekresultaten wanneer een bepaald zoekwoord ingevoerd wordt in Google.

seo_530x465

Wat houdt Search Engine Optimization precies in?

Search Engine Optimization, ook wel SEO genoemd, heeft als doel om meer organisch verkeer te trekken via zoekmachines. Hoe? Door hoger te ranken op zoekmachines als Google. Stel dat je koffiebonen verkoopt via je webshop (of wasmiddel, of chocola), dan wil je natuurlijk dat mensen jouw website als allereerste zien wanneer ze ‘koffiebonen’ Googlen. Grote kans dat ze dan je website bezoeken, en niet die van je concurrent.

Met Search Engine Optimization optimaliseer je je website en zoekterm gebruik op een slimme manier, zodat je hoger rankt in zoekmachines. Met als resultaat: meer traffic en meer conversie.

Hoe werkt zoekmachine optimalisatie?

Het proces van zoekmachine optimalisatie omvat heel veel facetten. Je kunt je positie in zoekmachines namelijk op verschillende manieren verhogen. Bijvoorbeeld door relevante content te schrijven die gericht is op veel gezochte zoektermen, of door strategisch gebruik te maken van linkbuilding.

SEO is geen quick fix en heeft tijd nodig om te groeien. Maar als je SEO strategie eenmaal staat en je website geoptimaliseerd is, dan zul je heel veel organisch (gratis!) verkeer naar je website trekken.

Drie belangrijke pijlers van SEO

Achter elke SEO strategie zit een slim plan.
Wij houden ons aan de volgende drie essentiële elementen voor een goede SEO basis van je website:

Relevante en kwalitatieve content

Als een internetgebruiker zoekt op een bepaalde term, dan wil hij of zij daar relevante informatie over vinden. Daar gebruiken we jouw website voor. Door zoekwoordenonderzoek en SEO copywriting te combineren, optimaliseren we jouw website. Zo bereik je meer bezoekers en stuur je ze jouw kant op. Precies wat we willen.

De technische
basis

De technische basis van je website moet in orde zijn. Denk aan de laadsnelheid, gebruiksvriendelijkheid op mobieltjes en het installeren van de juiste plug-ins. Dit is belangrijk voor de gebruikerservaring, maar ook voor Google. Als de technische basis staat, dan kan Google je website op de juiste manier lezen.

Linkbuilding en het verhogen van je autoriteit

Hoe meer externe (kwalitatieve en relevante) links er naar jouw website leiden, hoe hoger de autoriteitswaarde. Vergelijk het met stemmen op je favoriete partij: hoe meer stemmen de partij krijgt, hoe hoger deze eindigt in de ranking. Met websites is het net zo. Hoe meer kwalitatieve backlinks er naar jouw website wijzen, hoe meer je als belangrijk wordt gezien en hoe hoger je dus rankt op Google.

De grootste voordelen van
Search Engine Optimization

Met een slimme SEO strategie kun je op de korte, maar vooral op de lange termijn héél veel extra – gratis! – conversie binnenhalen. Dat is dan ook gelijk het belangrijkste voordeel van Search Engine Optimization. Hier nog een aantal:

 

 

Met SEO trek je de juiste bezoekers aan.
Zij zoeken al op een relevante term die hoort bij jouw aanbod, en dus zijn ze al geïnteresseerd. Deze bezoekers converteren daarom ook sneller.

Je bepaalt zelf het budget.
Je hoeft geen geld te investeren in advertenties of clicks, zoals bij Search Engine Advertising het geval is. Met een vast SEO budget blijft je website geoptimaliseerd en blijf je organisch klanten trekken.

Een grotere investering is vaak eenmalig.
Als je ervoor kiest om je website SEO te laten optimaliseren en teksten te laten schrijven, dan staan die voor altijd op je website. En na verloop van tijd groeien ze alleen maar in waarde. Dat zorgt voor een relatief zeer hoge ROI (return on investment) en verdient zich dus terug. Dat maakt SEO dus zeer aantrekkelijke manier om makkelijk meer omzet te genereren, net als bij e-mail marketing. Doorlopende SEO optimalisaties zijn wel aan te raden, zodat je het concurrentieveld op jouw gebied een stap voor blijft.

google_adverteren_530x280

Wat is het verschil tussen
SEO en SEA?

Naast SEO bestaat er ook SEA: Search Engine Advertising. Hier draait het om adverteren. Door middel van een advertentiebudget kun je inzetten op bepaalde zoektermen en een relevante advertentie laten zien aan de internetgebruiker. Het grote voordeel van SEA is dat je vrijwel direct resultaat ziet. De advertenties verschijnen namelijk boven de organische resultaten en zijn dus direct zichtbaar voor internetgebruikers.

Waar SEO zich richt op onbetaalde traffic binnenhalen, focust SEA op traffic binnenhalen via de betaalde weg, door middel van advertenties.

Aan de slag met
SowiesoDigital?

Bij SowiesoDigital is er altijd aandacht voor Search Engine Optimization. Weten hoe belangrijk het is en hoe effectief het kan zijn, dus ons team van SEO experts probeert je website zo hoog mogelijk in de ranking te krijgen. Benieuwd wat we voor je kunnen doen? Neem dan direct contact op!

start intake
Bedenken
Webdesign Wireframes Functioneel ontwerp User Interface design User Experience design Customer journey Persona's
Bouwen
Website ontwikkeling API ontwikkeling Webapplicaties E-learning Webshop
Beheren
Hosting Website beveiligen Website onderhoud Domeinnaam registreren Website analyse
Bereiken
Conversie Optimalisatie Google adverteren Search Engine Optimization E-mail marketing Data driven marketing Inbound marketing Account based marketing
 
Customer relationship management Contentmarketing Copywriting A/B testing Usability testing Landingspagina optimalisatie Loyaliteitsprogramma